Friday 14 July 2017

My Practical life ...

Assalamualaikum everyone !!! Yaaa , i know i dah lama tak update cerita kan .. a little bit busy for a couple months .. so right here and today i wanna shared my story .. my practical life for 3 months .. Ceritanya bermula mcm ni , ecewahh !! mcm nak cerita apa je kan .. ok2 sabar nak cerita la nie .. hehehe .. Untuk pertama kalinya aku takde abg or kakak yg boleh assist aku pasal practical ni and yaa aku banyak mntak tolong kawan2 aku and of course dengan parents jugak suggest tempat that i should go for my internship .. Actually, banyak tempat aku mohon tapi semua kene reject and antara sbbnya semua tempat dah penuh so i almost give up kat situ tapi luckily i have my friends and parents yg sentiasa support aku dari belakang and aku struggle gilaa cari tempat untuk practical ni sbb nak tamatkan my diploma study of course .. then, after i struggling looking for my intern place, there was one of my friend suggest one place, it was a boutique at Shah Alam and my last option was at UITM then i keep calling them of course sbb tarikh nak intern dh dekat kot !! gilaaa ke apa!! HAHAHAHA .. and after that i got an email dari boutique tu and die terima aku .. aku happy gila nak mampos tapi xde lah sampai mampos HAHAHA sbb sebelum ni reject so kali ni mcm happy sbb die trima so aku hold yg tu dlu then aku tunggu jawapan dri UITM ni .. i keep calling sbb tiap kali call mesti ade je halangan .. then one day tu aku call tetiba dia kata die terima aku , aku pon seronok lah sbb dekat dengan umah aku then aku bincang dengan parents aku where i should go ?? then diorng decide sruh aku pergi kat UITM tu ....

AND !!!!! THE DAY HAS COME ..

Tapi malangnya hari pertama aku dh kene naik uber sbb parents have to stay kat kampung jaga my grandma .. Nervous nak mmpos yelah sbb tak tahu mcm mne environment kat situ anddddd kau tahu x apa jadi ??? aku tak dapat nak cari bangunan yg aku kene dtg tu HAHAHAHA WHAT A BAD DAY !!! aku dengan pakcik grab tu dok pusing2 cari bangunan tu .. last2 aku sruh benti tepi jalan aku cari sambil tanya student situ .. sambil jalan kaki wehh !!! dengan kasut aku time tu nak tercabut mmng rasa nak nangis wehh .. HAHAHA .. call ibu sambil nangis2 .. rasa mcm budak xmatang time tu tapi gigih gak cari sbb first day intern kot then dengan kudrat yg ada time tu aku jumpa gak bangunan tu AKHIRNYAA !!!!! berpeluh jangan cakap lah wehh , lencun !! selebet muka time tu and finally apa yg aku fikir selama ni semua salah .. staff kat sni semua baik2 belaka, tolong apa yg aku tak tahu, guide aku .. semua lahhh .. terima kasih lah dekat akak2 office yg selalu tolong aku, selalu tumpangkan aku kalau aku nak balik, belikan makanan (mntak halal eh .. hehehe) and tak lupa jugak dekat lecturer kat situ .. walapun x smua aku kenal tapi mostly yg aku jumpa semua baik .. baik sesangat !!!! and it was fun dpat practical kat sini walaupun xdpt elaun tapi at least nanti aku boleh graduate dah lepas hbis practical ni .. so sekarang tinggal berapa hari je lagi .. i think 20 something kot .. dah nak habis dah practical untuk 3 months ni .. so this is my entry for today .. HOPE YOU GUYS ENJOY IT !!! =) BYEEE !! See yaaaaa 

No comments:

Post a Comment